Sevilla, España
El virrey segundo conde de Revillagigedo produjo en la carrocería novohispana, que desde inicios del siglo XVIII vivía un rico desarrollo barroco, un cambio hacia los modelos carroceros ingleses de signo neoclásico. El virrey fue esencial en ello, tanto por el uso de coches ingleses, como por dictar una inédita legislación que trató de articular el ámbito del carruaje. Junto a Revillagigedo, destacó su carrocero, Joaquín de Castro, del que haremos un primer esbozo profesional que evidencia el enorme desarrollo del coche en Nueva España al final del virreinato.
The Viceroy and Second Count of Revillagigedo was responsible for a change from the rich Baroque style in use in eighteenth-century novohispanic carriages towards an English neoclassical design. The Viceroy was an essential figure, not only in the use of English carriages, but also for drafting unprecedented legislation that sought to define the scope of the carriage. Also instrumental, alongside Revillagigedo, was his coachbuilder Joaquín de Castro, for whom we will provide a first professional outline demonstrating the immense development of carriages in New Spain at the end of the viceroyalty.
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