Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Treballs de recerca sobre experiments en el seu context històric

    1. [1] CEHIC-UAB
  • Localización: Educació Química. EduQ, ISSN-e 2013-1720, ISSN 2013-1755, Nº. 26, 2020, págs. 28-31
  • Idioma: catalán
  • Títulos paralelos:
    • Research works on experiments in their historical context
  • Enlaces
  • Resumen
    • català

      Des de començament d’aquest segle ha augmentat l’interès per posar l’estudi de les pràctiques científiques històriques en el context de la cultura material de la ciència. Una conseqüència d’aquesta aproximació a la història de la ciència és haver estimulat la reproducció d’experiments i instruments del passat. Per altra part, aquest enfocament també ha tingut el seu paper a l’hora de centrar l’ús de la història de la ciència en l’ensenyament de les ciències. El lloc central que ha d’ocupar l’experimentació en l’aprenentatge de les ciències ha afavorit l’aparició de projectes basats en la replicació d’instruments i experiments històrics per a l’ensenyament de les ciències. Aquest article pretén presentar aquest enfocament tot explorant els seus avantatges i inconvenients en l’espai d’ensenyament-aprenentatge que faciliten els treballs de recerca de batxillerat a Catalunya. En aquest sentit, es presenta, a tall d’exemple, un treball de recerca sobre la replicació de la pila de Volta.paraules clau: Cultura material de la ciència, replicació històrica d’instruments, història experimental de la ciència, treball de recerca de batxillerat.

    • English

      Since the beginning of this century there has been an increasing interest in putting the study of historical scientific practises in the context of the material culture of science. A consequence of this approach to the history of science has been the encouragement of replicating past instruments and experiments. On the other hand, this approach has also played its role in focusing the use of history of science in science teaching. The central place of experimentation in science learning has encouraged the launching of remarkable projects on the replication of historical instruments and experiments for science teaching. This article aims to present this view while exploring its advantages and disadvantages in the teaching-learning space provided by research works in high school in Catalonia. In this sense, a research work on the replication of the Volta’s pile is presented by way of example.keywords: Material culture of science, historical replication of instruments, experimental history of science, research work in high education.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno