L'estudi de l'enllaç químic i l'estructura de les substàncies és un dels continguts conceptuals més importants i també més difícils dels que formen el currículum de química de l'educació secundària obligatòria i el batxillerat.
Tanmateix, l'ensenyament tradicional de l'enllaç químic comporta una sèrie de dificultats d'aprenentatge i indueix una sèrie de concepcions alternatives. En aquest article analitzem algunes d'aquestes dificultats i proposem una alternativa didàctica centrada en la integració de l'enllaç químic com a interacció i com a procés en el nivell estructural adequat, alhora que destaquem la importància de relacionar propietats de les substàncies, estructura i enllaç.
The study of chemical bonding and the structure of substances is one of the most important and the most difficult concepts that make up the chemistry curriculum of compulsory secondary education and high school education.
The traditional teaching of chemical bonding involves a series of learning difficulties and induces a series of alternative conceptions. In this article, we look at some of these difficulties and propose an alternative teaching focused on the integration of chemical bonding as integration and as a process in the appropriate level, emphasizing the importance to link substances properties, structure and bonding.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados