The teaching of science today tends to suggest that involves «learning in context», a «modeling teaching» and «com-petence-based curriculum». This article reflects on the complementarity of these three purposes, illustrating it with units of the «Competencies of scientific thought ESO 12-15 (secondary education)» project. The 3rd ESO unit «From candle to the periodic table: manage chemical changes» is been analyzed from this perspective, and discussed the relationship between the context and the group to whom it is addressed and about the different learnings derived.
L’ensenyament de les ciències actualment acostuma a proposar que impliqui «aprendre en context», un «ensenya-ment modelitzador» i un «currículum competencial». En aquest article es reflexiona sobre el caràcter complemen-tari d’aquests tres propòsits, i s’exemplifica amb les unitats del projecte «Competències de pensament científic ESO 12-15». S’analitza des d’aquesta perspectiva la unitat de 3r ESO «De l’espelma a la taula periòdica: gestionem els canvis químics», i es discuteixen les relacions entre el context i el grup a qui s’adreça i els diferents aprenentatges que se’n deriven.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados