La simetria és un fenomen omnipresent a la natura, ja que es dóna a tots el nivells i escales:
des de l'univers considerat com un tot on la massa es divideix en matèria i antimatèria, fins als propis àtoms, amb la seva particular distribució de la càrrega negativa al voltant del nucli, passant pels éssers vius i els objectes inerts com ara els minerals i les molècules. En el present article es proposa aprofitar aquesta omnipresència de la simetria per introduir el seu estudi dins dels continguts pedagògics, ja que permet una millor comprensió i interrelació de molts conceptes fonamentals en química i física, i explicar les propietats dels materials. Es presenten els fonaments teòrics de la simetria restringida a dues dimensions i es suggereixen recursos didàctics atractius, com els dibuixos de M.C. Escher.
Symmetry is present all over nature, taking place at all levels and scales: from Universe taken as a whole, where mass is divided in mater and anti-mater, to atoms themselves with their specific around the nucleus, including living creatures and inert objects as minerals and molecules. The present paper proposes using this omnipresence associated to symmetry to introduce its study within the pedagogic contents since it helps achieving a better comprehension and interrelation of many fundamental concepts in chemistry and physics, and it allows explaining the properties of materials. Thus, the paper introduces the basic concepts of symmetry restricted to 2 dimensions, suggesting attractive didactic resources, as M. C.
Escher drawings.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados