Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Els Models d'Arrhenius i de Brönsted-Lowry en la modelització dels àcids i les bases: presentació anhistòrica i modelització híbrida

  • Autores: Aureli Caamaño Ros
  • Localización: Educació Química. EduQ, ISSN-e 2013-1720, ISSN 2013-1755, Nº. 16, 2013, págs. 24-31
  • Idioma: catalán
  • Títulos paralelos:
    • Arrhenius and Brönsted-Lowry acid-base models: a historical presentation and hybrid modelling
  • Enlaces
  • Resumen
    • català

      En el currículum de química de l'ensenyament secundari hi ha teories sorgides històricament en contextos diferents, com les dels àcids i les bases, que s'aborden progressivament al llarg del currículum. En aquests casos, es pot produir una modelització híbrida, que combina aspectes d'un model i de l'altre, causada en part per la forma anhistòrica en què són presentats. En el present article, fem una anàlisi de les dificultats conceptuals més freqüents en la comprensió i l'ús dels models d'Arrhenius i de Brönsted-Lowry, i apuntem algunes orientacions didàctiques que poden ajudar a superar les dificultats esmentades.

    • English

      In the chemistry curriculum of secondary education there are theories emerged historically in different contexts, such as acids and bases, which are progressively addressed throughout the curriculum. These cases could produce hybrid models, combining concepts from the different models which are presented, partly due to the ahistorical way in which are presented. This article analyses the conceptual difficulties more frequents in the Arrhenius and the Brönsted-Lowry models, and propose some teaching orientations that could help overcome the mentioned difficulties.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno