Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Frames i temàtiques predominants durant la cobertura informativa internacional de la revolució tunisiana

    1. [1] Universitat Pompeu Fabra

      Universitat Pompeu Fabra

      Barcelona, España

  • Localización: Comunicació: revista de recerca i anàlisi, ISSN-e 2014-0444, Vol. 38, Nº. 1, 2021, págs. 9-27
  • Idioma: catalán
  • Títulos paralelos:
    • Predominant frames and topics during the international media coverage of the Tunisian revolution
  • Enlaces
  • Resumen
    • English

      The Tunisian uprising in January 2011 marked the end of the Ben Ali regime and it was the beginning of far-reaching social and political changes that have affected many Arab countries. During this uprising, the huge volume and constant flow of information tested the media’s ability to provide multimedia coverage in keeping with the audience’s new forms of consumption. In this social and media context, we have studied the corresponding frames and topics to find out how seven of the world’s leading media approached their information and created the narrative of a remarkable historical event. The results show that most of the news was framed from the point of view of the conflict and of human interest, that unemployment was the predominant topic on television channels while authoritarianism predominated in newspapers, and that Al Jazeera English set the intermedia agenda.KEYWORDS: Tunisia, uprising, news media coverage, framing, topics, Al Jazeera English.

    • català

      La revolta popular tunisiana del gener del 2011 va suposar la fi del règim de Ben Ali i l’inici de profunds canvis socials i polítics que han afectat molts països àrabs. El gran volum i el flux constant d’informació va posar a prova la capacitat dels mitjans de comunicació per a fer una cobertura multimèdia d’acord amb les noves formes de consum de l’audiència. En aquest context social i mediàtic, hem estudiat el framing i la tematització per conèixer com set dels principals mitjans de comunicació del món van enfocar les seves informacions i van elaborar el discurs sobre un esdeveniment de notable transcendència històrica. Els resultats demostren com la majoria de les notícies es van enquadrar des del punt de vista del conflicte i l’interès humà, com l’atur va ser la temàtica predominant a les televisions i l’autoritarisme als diaris, i, finalment, com Al Jazeera English va fixar l’agenda intermèdia.PARAULES CLAU: Tunísia, revolució, cobertura mediàtica, framing, tematització, Al Jazeera English.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno