Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de Com funciona una flama?: Construcció i reconstrucció de models mentals davant d’una espelma

Joan Aliberas Maymí

  • English

    The rational and emotional dynamics produced on the students of a Secondary School class when experimentally studying a candle’s flame functioning are described. The various students’ mental models and how are reconstructed until they result fully satisfactory are analysed. The process shows the importance of a good didactic sequence design and an efficient dialogue to conduct the class, considering the emotions associated with the students’ mental models, and stimulating its evolution until reaching a consensus among all participants.

  • català

    Es descriu la dinàmica racional i emocional produïda en l’alumnat d’una classe d’ESO quan estudia experimentalment el funcionament de la flama d’una espelma. S’analitzen els diversos models mentals dels alumnes i com els reconstrueixen fins que resultin plenament satisfactoris. El procés mostra la importància d’un bon disseny de la seqüència didàctica i d’una conducció eficient del diàleg a la classe que tingui en compte les emocions associades als models mentals dels alumnes i promogui la seva evolució fins a assolir el consens entre els participants.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus