Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


El federalisme intransigent barceloní: del Club dels federalistes a El Estado Catalán, 1868-1873

  • Autores: Josep Pich i Mitjana
  • Localización: Barcelona: quaderns d'història, ISSN-e 2339-9805, ISSN 1135-3058, Nº. 15, 2009 (Ejemplar dedicado a: El Tombant de 1868-1874), págs. 109-119
  • Idioma: catalán
  • Enlaces
  • Resumen
    • Amb aquest text pretenc explicar els inicis, la consolidació i evolució del republicanisme federal intransigent barceloní que es vertebrava entorn del Club dels Federalistes, la primera associació política republicanofederal de Barcelona (1868-1869), i del diari El Estado Catalán (1869-1870 i 1873). Durant el Sexenni Democràtic, una de les novetats polítiques i doctrinals més remarcables de la nova generació de dirigents demòcrates republicans barcelonins era la defensa d’un projecte federal inspirat en l’organització política i institucional dels Estats Units d’Amèrica i de la Confederació Helvètica. Aquests nous dirigents republicano-federals reconeixien influències tan diverses com les d’Henrik Ibsen, Francesc Pi i Margall, Víctor Hugo, Giuseppe Garibaldi, Émile Zola o el moviment pictòric dels impressionistes. Volien una societat més justa i estaven preocupats pel benestar de les classes populars.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno