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Resumen de Estilos de vida y prognosis electoral (El caso vasco)

José Ignacio Ruiz Olabuénaga

  • español

    Tres ejes conceptuales orientan el concepto de E.V. desde los primeros pasos de la sociología clásica: Sumner, Simmel y Tönnies, a saber: Folkways, Estilización y Formas socioculturales de organización social. Sociólogos contemporáneos, Bourdieu, Featherston, Bellah continúan utilizando conceptos como Habitus, fragmentalización cultural y hábito del corazón. Por otra parte la teoría del comportamiento electoral y del voto se bifurca en dos grandes interpretaciones, la economicista-racional-instrumental y la expresivo-simbólica-emocional. Ninguna de ellas recoge la tradición sociológica del entorno de los E.V. El presente trabajo pretende llenar esta laguna y empalmar la teoría del estilo de vida con una teoría del voto, entendiendo aquel como «Querencia o talante» en línea con el concepto de Empatía tal como lo utilizan Max Weber en su estudio del Protestantismo o Aranguren a propósito del Catolicismo. El conceto de querencia se operacionaliza como «Hábito de Eticidad» (Folkways), como socialización estilizada (Estilización) y como fragmentación mediatizadora (Forma sociocultural de organización). Nuestra tesis defiende, con una aplicación al caso del comportamiento político electoral vasco, la idoneidad del estilo de vida, entendido como querencia, para diagnosticar e interpretar dicho comportamiento político.

  • euskara

    Hiru ardatz kontzeptualek norabidetzen dute B.E.en kontzeptua soziologia klasikoaren hastapenetatik: Summer, Simmel eta Tönnies, alegia, Usadioak, Estilizazioa eta gizarte antolaketarako Forma soziokulturalak. Bourdieu, Feartherston eta Bellah bezalako soziologo garaikideek ere erabiltzen dituzte oraindik Habitus, zatikapen kulturala eta bihotz habitoak bezalako kontzeptuak. Bestalde, hautes-jarreraren eta botuaren teoria bi ulerkuntza handitan banatzen da, ekonomizista-arrazoizko-instrumentala eta adierazi-sinboliko-emozionala. Hauetako batek ere ez du bere baitan hartzen B. E.en inguruko tradizio soziologikoa. Honako lanak hutsune hori bete gogo du, bizitza ereduaren teoria botuaren teoria batekin hestekatuz, harakoa ulertuz Enpatiaren kontzeptuaren harira datorren «Nahikunde edo Jitea» bezala, hala erabiltzen bait dute Max Weberrek Protestantismoari buruzko bere ikerketan eta Arangurenek Katolizismoren inguruan. Operazionalizaturik, Nahikunde kontzeptua «Etizitate Habitua » (Folkways) bezala erabiltzen da, sozializaketa estilizatua bezala (Estilizaketa) eta zatiketa bitartekari bezala (antolaketa Forma soziokulturala). Gure tesiak, euskaldunen hautes-jarrera politikoari aplikatzen zaiolarik, nahikunde bezala ulertzen den bizitza ereduaren baliagarritasuna defendatzen du jarrera politiko hori iragartzeko eta interpretatzeko.


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