Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de Naïfs però no pas innocents: el corrent subversiuen la poesia de Joan Salvat-Papasseit i E.E. Cummings

Dominic Keown

  • català

    Els estudis recents dedicats a Joan Salvat-Papasseit han adoptat una perspectiva forçamenys restrictiva de la seva obra. Aquest article té per intenció contribuir a aquest acostamentmés flexible amb el recurs a la literatura comparada i als estudis culturals. Una comparació ambl’americà E.E. Cummings confirmarà la solidesa ideològica del gènere naïf dins el cor subversiude l’avantguarda adreçant-se, amb referència a les arts gràfiques, a aquelles contradiccions apa-rents que, segons l’opinió crítica vigent prèviament, comprometien la validesa de la contribuciódels poetes al moviment global. L’article se serveix de les deliberacions de Marx, Engels i Sartresobre la condició de l’individu dins el sistema capitalista i de la clàssica reflexió de Mulveysobre la representació de la dona.

  • English

    Recent scholarship devoted to Joan Salvat-Papasseit has embraced less restrictivecriteria in its reception of the poetic output. It is the intention of this article to contribute to thismore flexible approach with recourse to comparative literature and cultural studies. A compari-son with the American E. E. Cummings will confirm the ideological solidity of the naïf genrewithin the subversive chorus of the Avant-Garde whilst addressing, with reference to the graphicarts, the apparent contradictions which were previously believed to compromise the validity ofthe poets’ involvement in the global movement. The essay is informed by theories by Marx,Engels and Sartre regarding the condition of the individual in capitalist society and by LauraMulvey’s seminal insights into female representation


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus