Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de A tradición bíblica e clásica na poesía de Carvalho Calero (con comentario de cinco poemas)

José Manuel Vélez Latorre

  • galego

    Neste estudo tratamos a importancia dos mitos grecorromanos (e tamén dos mitos bíblicos) na poesía de Carvalho Calero. O mito sérvelle non só como simple adorno estético ou culturalista, senón como medio de reflexión, nunha poesía filosófica e existencial de transfundo cristián. Algúns poemas de Salterio de Fingoy tratan a Orfeo, Dionisos, Xoán o Bautista e Salomé. Analízase o poema “Abisag”, publicado xa en 1931; un dos primeiros exemplos da recepción da poesía de Rilke no ámbito ibérico. Analízase tamén o poema sobre Catulo “Onde eu escrevo Lésbia, lé ti Clódia”, en que se dá unha reflexión metaliteraria sobre a voz lírica e a figura (e a realidade) da amada poética; un exemplo interesantísimo de recepción da tradición clásica nun poeta moderno. Os últimos poemas analizados son os dedicados á figura de Fénix e Aquiles, que parten dun profundo coñecemento por parte de Carvalho da Ilíada de Homero, en concreto da situación do Libro 9 deste poema épico. A situación de Aquiles nese episodio ten curiosas semellanzas coa situación biográfica de Carvalho con respecto aos seus antigos amigos e compañeiros do grupo Galaxia. En todo caso, Carvalho é un mestre do xogo hipertextual na súa poesía.

  • English

    This study analyses the importance of Greco-Roman myths (and also biblical myths) in Carvalho Calero’s poetry. For Carvalho, myth is not merely an aesthetic ornament or a cultural display, but a means of reflection in order to achieve a philosophical and existentialist poetry with a strong Christian background. Some poems from Salterio de Fingoy [Fingoy’s Psalter] feature the figures of Orpheus, Dionysus, John the Baptist and Salome. The poem ‘Abisag’, published in 1931 is analysed as one of the first examples of Rilke’s poem of the same name in Iberian literatures. It also examines Carvalho’s poem about Catullus, ‘Onde eu escrevo Lésbia, lé ti Clódia’ [‘Where I write Lesbia, you should read Clodia’], with its metaliterary reflections on the lyrical voice and the figure (and reality) of the beloved: a very interesting example of the reception of classical tradition in modern poetry. The final poems analysed are the two works about the figures of Phoenix and Achilles, a subject which come from the Ninth Book of Homer’s Iliad. Achilles’ situation in that book has interesting similarities with Carvalho’s situation with regards to his former intellectual colleagues in the Galaxia Group. The study concluded by assessing Carvalho’s contribution as the most interesting and complex example of intertextual play with the classical tradition in modern Galician poetry.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus