Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de Marketing orientation of family businesses

Vyara Kyurova

  • English

    This article presents the results of a survey of marketing orientation of family businesses in Bulgaria. The aim is to outline the specific features of the marketing orientation of family business and present its main problems. The assessment of the marketing orientation is based on the results of personally organized survey among 86 representatives of family businesses in three major sectors of activity – manufacture, trade and services – in Bulgaria. It also discusses the theoretical aspects of marketing orientation and its components. Based on the results of the survey are formulated the main problems of the marketing orientation of family business in Bulgaria.

  • English

    El artículo presenta los resultados de un estudio sobre la orientación de marketing de la empresa familiar en Bulgaria. El objetivo es aclarar la especificidad de la orientación comercial de la empresa familiar y resaltar sus principales problemas. La evaluación de la orientación de marketing se basa en los resultados de la propia encuesta realizada entre 86 representantes de empresas familiares de las tres esferas principales de actividad: producción, comercio y servicios en Bulgaria.

    Se examinan los aspectos teóricos de la orientación de marketing y sus componentes. Sobre la base de la encuesta, se resumen los principales problemas relacionados con la orientación de marketing de la empresa familiar en Bulgaria


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus