Brasil
The objective of this work is to discuss the problem of immigration and the debate on the right to education, addressing the human right to education, at the global and ameri-can level. How to guarantee for immigrants, children, youth or adults –whether they are regularized or not– the realization of educational rights? And how to guarantee the right to exercise the profession for those who already have a higher level? The States assumed in-ternational responsibilities, committing each other, to care for people in vulnerable condi-tions, however, this has been a point of tension in international policies and contemporary domestic
El presente trabajo tiene por objetivo discutir el problema de la inmigración y el debate sobre el derecho a la educación, haciendo un abordaje sobre el derecho humano a la educa-ción, en el ámbito global y americano. ¿Cómo garantizar para los inmigrantes, niños, jóve-nes o adultos –estén ellos regularizados o no– la realización de los derechos educativos? ¿Y cómo garantizar el derecho al ejercicio de la profesión para aquellos que ya poseen nivel su-perior? Los Estados asumieron responsabilidades internacionales, comprometiéndose recí-procamente, para cuidar de las personas en condiciones de vulnerabilidad, sin embargo, ese ha sido un punto de tensión en las políticas internacionales y domésticas contemporáneas
© 2001-2025 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados