Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Les nocions de temps i aspecte en els llibres de secundària: anàlisi i propostes

    1. [1] Queen Mary University of London
    2. [2] University of Cambridge
  • Localización: Bellaterra: journal of teaching and learning language and literature, ISSN-e 2013-6196, Vol. 14, Nº. 1, 2021 (Ejemplar dedicado a: From Intermediality for Intermediality: a Didactics of Languages)
  • Idioma: catalán
  • Títulos paralelos:
    • Las nociones de tiempo y aspecto en los libros de secundaria: análisis y propuestas
    • Les notions de temps et aspecte dans les manuels destinés à l’enseignement secondaire obligatoire: analyse et propositions
    • The notions of tense and aspect in Secondary Education textbooks: analysis and proposals
  • Enlaces
  • Resumen
    • español

      En este artículo analizamos la aproximación a las categorías de tiempo y aspecto en los libros de texto de Lengua catalana y literatura para la educación secundaria obligatoria. Concretamente, revisamos cómo se plantean la definición, la secuenciación y el enfoque del enseñamiento-aprendizaje de estas nociones. Asimismo, la revisión de estos aspectos se acompaña de una serie de observaciones críticas y propuestas de mejora que permiten tratar el tiempo y el aspecto como categorías funcionales, a través de la reflexión significativa sobre el significado de estos términos y el uso de las diferentes formas del paradigma verbal desde la perspectiva del discurso.

    • català

      En aquest article analitzem l’aproximació a les categories de temps i d’aspecte als llibres de text de Llengua catalana i literatura per a l’educació secundària obligatòria. Concretament, revisem com se’n plantegen la definició, la seqüenciació i l’enfocament de l’ensenyament-aprenentatge. Així mateix, la revisió d’aquests aspectes s’acompanya d’una sèrie d’observacions crítiques i propostes de millora que permeten tractar el temps i l’aspecte com a categories funcionals universals, a través de la reflexió significativa sobre el significat d’aquests termes i l’ús de les diferents formes del paradigma verbal des de l’òptica del discurs.

    • English

      In this paper we analyse the approach to the categories of tense and aspect in the textbooks used to teach Catalan language and literature in Secondary School. Specifically, we review the definition, the sequencing and the teaching-learning approach proposed to study these notions. Besides, in light of the review of these aspects, we make some critical observations and we put forward some proposals to treat tense and aspect as universal functional categories. The approach seeks a significant reflection about the meaning of these terms and the use of the different forms of the verbal paradigm according to the discourse.

    • français

      Dans cet article, nous analysons l'approximation des catégories de temps et d'aspect dans les manuels de langue et de littérature catalanes destinés à l'enseignement secondaire obligatoire. Plus précisément, nous passons en revue comment la définition, le séquençage et l'approche à l´enseignement-apprentissage de ces notions sont proposés dans ces manuels. La revue de ces aspects s'accompagne aussi d'une série d'observations critiques, et de propositions d'amélioration qui permettraient de traiter le temps et l’aspect comme des catégories fonctionnelles, à travers une réflexion sur le sens de ces termes et l'utilisation des différentes formes du paradigme verbal du point de vue du discours.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno