Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Formació de persones adultes: Revisió i proposta curricular per al grau de Magisteri de Primària

  • Autores: Anna Badenes Balaguer
  • Localización: Fòrum de Recerca, ISSN-e 1139-5486, Nº. 25, 2020, págs. 103-104
  • Idioma: catalán
  • Enlaces
  • Resumen
    • Des de fa unes dècades, l’Estat espanyol, per facilitar l’accés de les persones adultes a l’educació, ha dut a terme des d’iniciatives locals fins a les actuals lleis d’educació. La Llei General d’Educació del 1970 va iniciar el desenvolupament teòric que havia d’impulsar l’ensenyament i formació per a persones adultes que tenim actualment. Després d’algunes modificacions, l’educació per a adults s’inclou en les lleis educatives generals i, a més, algunes comunitats tenen lleis específiques. Tot i això, els canvis que hi ha hagut no han sigut significatius i han estat més teòrics que aplicables. Això ens indica que l’atenció que desperta aquest tema és poc significativa. Després d’analitzar el currículum acadèmic de les universitats públiques espanyoles que imparteixen el Grau de Magisteri de Primària, es fa visible el dèficit d’assignatures d’educació específica per a adults.

      Mentre que en 2007 hi havia vuit universitats espanyoles que dedicaven crèdits a ensenyar els futurs mestres com formar persones adultes, actualment, només hi ha tres universitats. En canvi, sí que hi ha possibilitats de formar-se en altres especialitats. Tot i que no hi ha molts alumnes de magisteri que trien aquesta sortida professional com a primera opció, considerem que s’hauria de tractar com qualsevol altra especialitat.

      Hem fet una proposta curricular de dues assignatures que podrien complementar el currículum de primària per formar mestres especialistes en persones adultes. Aquestes assignatures estan encaminades a adquirir competències com conèixer els processos educatius en l’aula de persones majors de 16 anys, ser capaç de dissenyar projectes socioeducatius adequats per a adults o conèixer els models i les teories específiques sobre l’aprenentatge de les persones adultes. D’aquesta manera, els mestres dels centres de formació de persones adultes podran adaptar la manera d’ensenyar a les característiques de l’alumnat per tal que estiguin més motivats.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno