Flores Higueras Parra, Marta García García
La metodologia biogràfica-narrativa ha estat treballada en les ciències socials des del segle passat en diferents àmbits d’estudi. Comptem amb molts treballs d’investigació sobre vivències de les mestres i els mestres a través d’històries de vida centrades en la figura de qui ensenya, però poc sabem del punt de vista de l’educand, de qui aprèn. Aquesta investigació se centra a recuperar i visibilitzar com s’han educat les generacions de dones que ens han precedit, per comprendre la història a través de les seues protagonistes. Per desenvolupar aquest treball necessitàvem dones grans i grans dones que estigueren disposades a col·laborar. Per aquest motiu, en primer lloc, ens vam adreçar al Centre Especialitzat d’Atenció a Majors de L’Olivereta, on se’ns va facilitar el contacte amb dues de les dones que hi participen i que en van ser les pioneres. Tot seguit vam contactar amb diversos professionals de Vila-real, els quals ens van proposar altres protagonistes amb diferents estatuts socials, formació o professió.
D’aquesta manera hem accedit a una mostra molt més ampla. Les entrevistes guiades han estat gravades en vídeo per deixar constància de com la persona viu el seu relat i per facilitar-ne la transcripció posterior.
S’han estructurat per apropar-nos a cadascuna de les seues realitats i per cercar després amb atenció els fragments de vida on han accedit o se’ls ha privat de l’educació, així com per conèixer la seua lluita personal per fer front als reptes de la vida. S’ha assenyalat els descriptors rellevants de cada fragment i s’han connectat les experiències relatades per extreure’n conclusions. Actualment el treball d’investigació encara està oberta i se segueixen realitzant entrevistes i analitzant les transcripcions per completar el projecte.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados