Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de Actividades lúdicas en las clases de español como lengua extranjera

Ramon Antonio Hernandez Chirinos de Jesus, Francisco das C Silva de Jesus Hernández

  • español

    El presente trabajo, tiene como objetivo valorar las actividades lúdicas socializadas en las clases de español como lengua extranjera. La investigación se orientó desde una metodología cualitativa que busca generar procesos de comprensión de la realidad, en las que está inmersa la población; para ello, se conformó un grupo con estudiantes del primer año de educación media en una escuela pública de Brasil, cuyas edades oscilaban entre 14 y 20 años. En el estudio se aplicaron como instrumentos, el guión de entrevista y la observación no participante. Los resultados evidencian el papel que cumplen las actividades lúdicas como estrategias pedagógicas para fortalecen las clases de español como lengua extranjera. Se concluye que dichas actividades permiten a los estudiantes un disfrute de la asignatura, consolidándose la adquisición de la lengua con el uso de vocabulario y su puesta en práctica en un contexto real.

  • English

    The present work is the result of an investigation carried out with the students of the first, second and third year of Secondary School in the Municipal School "Popular Remédiense" located in the Municipality of Our Mrs. of Los Remedios-Piauí. In this case, recreational and recreational activities were applied in Spanish classes. It gave rise to the following question: How can the Spanish language improve with the use of recreational and recreational activities in the classroom? The purpose of the research was to apply a series of recreational and recreational activities in the different meetings with the students. The study was theoretically supported by the following authors: Santos (2006), Teixeira (1995), Albuquerque (2003), among others. This study is justified from the academic point of view because it allowed other teachers to implement the strategies in other disciplines. Regarding the methodology, the nature of the study is applied with a quantitative approach, the objective of the research is descriptive and the procedure is field. It was found that the use of recreational and recreational activities in Spanish language classes allowed different social actors to acquire socialized content in an easier and more meaningful way, demonstrating the interest in self-esteem in participating, creating a relaxed and friendly atmosphere , resulting in better learning.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus