Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Ensenyar literatura: Del comentari de texts als tallers literaris

  • Autores: Antoni Prats i Gràcia
  • Localización: Aiguadolç: Revista de literatura, ISSN 1131-5105, Nº 49, 2020, págs. 9-23
  • Idioma: catalán
  • Enlaces
  • Resumen
    • A partir del anys seixanta del segle passat, s’observa una renovació dels plantejaments pedagògics per treballar la literatura a les aules, consistent grosso modo a allunyar-se dels plantejaments acadèmics basats en la història literària i la retòrica més que en el missatge directe del text. Progressivament, l’evolució s’ha produït a partir de l’afebliment del nacionalisme culturalista que a mitjans segle dinovè s’havia propagat per tot arreu. Coincideix per tant amb una progressiva alfabetització de les masses i un cert culte a les humanitats entre les classes acomodades. Però la vulgarització de la cultura a través de les noves tecnologies ha trivialitzat per al gran públic la problemàtica de la condició humana, germen de la millor literatura.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno