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Resumen de Cinema and tourism in large cities: the case of Madrid (Spain)

Diego A. Barrado Timón, Antonia Sáez Cala

  • español

    El texto examina las potencialidades del turismo cinematográfico en una gran ciudad como Madrid (España). Se analiza si existe una verdadera demanda, y si la ciudad cuenta con recursos suficientes para diseñar productos competitivos vinculados al cine.

    Para ello se ha investigado la relación que se da entre ciertas variables sociodemográficas, el conocimiento del cine rodado en la ciudad y la propensión a consumir turismo cinematográfico. La conclusión es, que por el momento, no existe esa demanda, y que resultará difícil construir productos turísticos vinculados al cine que se conviertan en un atractivo principal en la ciudad de Madrid.

  • English

    This article examines the potential for film-induced tourism in a large city, in this case Madrid, Spain. The authors analyse whether significant demand exists, and whether the city has sufficient resources to design competitive products linked to such tourism.

    To this end, they investigated the relationship between certain sociodemographic variables, knowledge around films that feature the city as a setting and the propensity to consume film tourism, etc. The conclusion is that, for the moment, there is no such demand, and products designed to make cinema tourism a notable attraction in the city of Madrid will be difficult to build.


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