The premise from which we start is that, dancing and fun-festive component is the spawn of vital-ity in man, being one of the reasons that it is preserved in the development policy socio-cultural of peoples. Then, and located in the plane of the concretion, you enter the link, and analyze the meaning of “extreme importance” of the dance festival and of the musical artifact that entertains, the “picó”, has for the youth in the Caribbean. Its importance gets to the point of establishing and forming elliptical and “medialunares” groups that perform ritualized practices around the event and particularly admiring the musical artifact
La premisa de la cual partimos es que el baile y el componente lúdico-festivo es un engendro de vitalidad en el ser humano, y como tal objeto de preservación en el deber ser de las políticas de desarrollo sociocultural de los pueblos. Luego, y situado en el plano de la concreción, se entra a analizar el vínculo y los significados de “trascendencia extrema” que el baile de verbena y el artefac tomusical que lo ameniza, el picó, tienen para los jóvenes caribeños, a tal punto de establecerse y formarse entre ellos grupalidades elípticas y “medialunares” que realizan prácticas ritualizadas alrededor del evento y en particular del admirado artefacto musical.
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