Frankfurt, Alemania
Les novel∙les de cavalleria europees modernes com per exemple Il cavaliere inesistente d’Italo Calvino, Les aventures del cavaller Kosmas de Joan Perucho, Der Rote Ritter d’Adolf Muschg o Baudolino d’Umberto Eco comparteixen sovint alguns trets com el discurs metaliterari i autoreflexiu o el joc subtil amb les constants específiques d’aquests gèneres textuals. Aquests models, emperò, s’han buscat, en la majoria de casos, en textos narratius de les tradicions nacionals respectives i s’han camuflat, en el cas de Kosmas de Perucho, darrere d’un vel d’al∙lusions i de lligams implícits.
Modern European chivalric novels like, for example, Italo Calvino’s Il cavaliere inesistente, Joan Perucho’s Les aventures del cavaller Kosmas, Adolf Muschg’s Der Rote Ritter or Umberto Eco’s Baudolino share some typical traits as metaliterary and self-reflexive discourse or the subtle play with typical constants of their models. The models chosen are, nonetheless, frequently narratives of the respective national traditions, which, in the case of Kosmas, are cleverly hidden behind a curtain of allusions.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados