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Resumen de Spatial Othering: Examining Residential Areas, School Attendance Zones, and School Discipline in an Urbanizing School District

Dian Mawene, Aydin Bal

  • English

    Drawn from interdisciplinary perspectives of special education, critical geography, and education policy, in this study, we examined the spatial patterns of residential areas, school attendance zones, and school discipline rates of an urbanizing school district in Wisconsin to understand the construction of spatial “Other.” We measured the city’s dissimilarity index to examine racial and economic segregation between neighborhoods and elementary schools. We also measured the school district suspension rates to examine racial disproportionality in school discipline. We then analyzed to what extent the redrawing of elementary school attendance zones in the 2007-2008 school year was able to reduce the spatial concentration of racially and economically minoritized students in one elementary public school. We found that despite the well-intentioned efforts of the rezoning committee to lower the percentage of students from low-income families, spatial othering at the neighborhood level continued to funnel students from racially and minoritized backgrounds into the school, due to the concentration of lowincome housing in the neighborhood of the school

  • português

    Resumen: Basándose en perspectivas interdisciplinarias de la educación espacial, la geografía crítica, y la política educativa, en este estudio examinamos configuraciones espaciles de zonas residenciales, las zonas de asistencia a la escuela, y tazas de disciplina en las escuelas de un distrito escolar en el proceso de urbanización en Wisconsin para entender la construcción del “Otro” espacial. Medimos el índice de desemejanza de la ciudad para examinar la segregación racial y económica entre barrios y escuelas primarias.

    También medimos tazas de suspensión para examinar desproporciones en la disciplina de la escuela. Luego analizamos hasta qué punto la redistribución de zonas de asistencia de la escuela primaria en el año escolar 2007-8 era capaz de reducir la concentración especial de estudiantes marginalizados racialmente o económicamente en una escuela primaria pública.

    Encontramos que a pesar de los bien intencionados esfuerzos por parte del comité de recalicación para reducir el porcentaje de estudiantes de familias de bajos ingresos, ‘otrando’ espacialmente al nivel del barrio continuaba enviandoles a estudiantes de entornos racialmente marginalizados a la escuela, debido a la densidad de viviendas para personas de bajos recursos.


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