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La femme chez Paul d'Ivoi: une reine dans les "Voyages excentriques"

  • Autores: Marie Palewska
  • Localización: L'ull crític, ISSN 1138-4573, Nº. 15-16, 2012, págs. 37-55
  • Idioma: francés
  • Títulos paralelos:
    • La mujer vista por Paul d’Ivoi: una reina en Les Voyages excentriques
    • The Woman in Paul d’Ivoi’s work: a queen in the Voyages excentriques
    • La dona vista per Paul Ivoi: una reina en els Voyages excentriques
  • Enlaces
  • Resumen
    • español

      En sus veintiuno Voyages excentriques , publicados en volúmenes entre 1894 y 1917, Paul d’Ivoi (1856-1915), autor francés de novelas juveniles, nos ofrece una verdadera exlatación de la mujer. Omnipresente, el papel de la joven es uno de sus temas predilectos. A menudo anglosajona, pero también oriental, dotada de todas las cualidades físicas y morales requeridas, desempeña un papel esencial en la intriga. Compañera obligada del heroe con el que permanece finalmente unida por los lazos de un matrimonio tan feliz como conformista, ella siempre participa a la aventura de manera activa. Hasta eclipsa, a menudo, a su compañero, reflejo de la emancipación femenina de la época, hasta ser la verdadera heroína, justiciera o soldado de una causa patriótica. A lo largo de las novelas, evoluciona y se hace cada vez más cercana a los jovenes lectores para quien representa un modelo, menos noble y etéreo, más adolescente y moderno, pareciendo sus diversas facetas encarnaciones del ideal fememino con el que sueña y hace soñar el autor.

    • català

      Als seus vint-i-un Voyages excentriques publicats entre 1894 i 1917, Paul d’Ivoi (1856-1915), autor francès de novel·la juvenil, ens ofereix una verdadera exaltació de la dona. Omnipresent, el paper de la jove és un dels seus temes predilectes. Sovint anglosaxona, però també oriental, dotada de totes les qualitats físiques i morals requerides, duu a terme un paper essencial a la intriga. Companya obligada de l’heroi amb qui roman finalment unida a través d’un matrimoni tan feliç com conformista, participa sempre en l’aventura de manera activa. Sovint pot arribar a eclipsar el seu company reflectint així l’emancipació femenina de l’època, fins a esdevenir la verdadera heroïna, justiciera o defensora d’una causa patriòtica. Al llarg de les novel·les evoluciona i es fa cada cop més propera als joves lectors per als quals representa un model, menys noble i eteri, més adolescent i modern, les encarnacions del qual semblen coincidir amb les diferents facetes de l’ideal femení perseguit per l’autor

    • English

      The Woman in Paul d’Ivoi’s work; a queen in the Voyages excentriques The French novelist of adventure stories for the young Paul d’Ivoi (1856-1915) exalts women in his twenty-one Voyages excentriques , published in volumes between 1894 and 1917. He has a partiality for the omnipresent character of the young lady who is often Anglo-Saxon, but may also be Oriental, invested with all the physical and moral qualities required, and plays an essential role in the plot. Being the inevitable partner of the hero, she is ultimately linked to him by the bonds of marriage, both happy and conformist, and always takes an active part in the adventure. She even often overshadows her companion, in keeping with the emancipation of contemporary women, until she becomes the genuine heroine, a dispenser of justice or a fighter for a patriotic cause. All along the novels, her evolution brings her nearer to the young readers : she represents a less noble and ethereal model, yet more adolescent and modern, her various faces being like the different incarnations of the feminine ideal the author dreams of and makes the reader dream of.

    • français

      C’est à une véritable exaltation de la femme que se livre le romancier d’aventures français pour la jeunesse Paul d’Ivoi (1856-1915) dans ses vingt-et-un Voyages excentriques, publiés en volumes entre 1894 et 1917.

      Omniprésent, le personnage de la jeune fille a sa prédilection. Souvent anglo- saxonne, mais aussi orientale, parée de toutes les qualités physiques et morales de rigueur, elle joue un rôle essentiel dans l’intrigue. Partenaire obligée du héros auquel elle est à la fin unie par les liens d’un mariage aussi heureux que conformiste, elle participe toujours activement à l’aventure. Elle éclipse même souvent son compagnon, en écho à l’émancipation féminine du temps, jusqu’à être la véritable héroïne, justicière ou soldat d’une cause patriotique. Au fil des romans, une évolution la rend plus proche des jeunes lecteurs pour qui elle représente un modèle, moins noble et éthérée, plus adolescente et moderne, ses divers visages semblant des incarnations de l’idéal féminin dont rêve et fait rêver l’auteur.


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