Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Incorporació dels aprenentatges del 17A a Ripoll en intervenció comunitària

  • Autores: Núria Riera, Alicia Mesas Parra
  • Localización: Pedagogia i Treball Social, ISSN-e 2013-9063, Vol. 9, Nº. 2, 2020, págs. 151-158
  • Idioma: catalán
  • Enlaces
  • Resumen
    • Les autores de l’article, professionals que han hagut de fer front a una població trencada pel dolor i la ferida dels atemptats i la mort o l’empresonament del grup de joves que els van cometre, reflexionen sobre la seva experiència de treball i els seus aprenentatges. Els atemptats les ha obligades a qüestionar-se tot el que havien estat fent fins aleshores en matèria d’acollida i integració de les persones migrades que viuen a Ripoll. Des del “què ha fallat” inicial, fins al “què podem fer a partir d’ara”. I en aquesta anàlisi els joves hi són especialment presents. Les autores expliquen l’estudi de camp que començar a fer després dels atemptats i al que hi van dedicar dos anys i mig i més de 1.000 entrevistes. Així mateix, presenten la metodologia ICERT ideada per elles mateixes i les accions dutes a terme. Assenyalen els 9 factors de risc que han identificat i les estratègies de treball comunitari que han començat a desenvolupar amb l’objectiu de treballar amb tots els agents de la comunitat i donar espai als diferents discursos, amb una actitud d’escolta oberta i disposició al diàleg


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno