Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Les habilitats per a la vida com a estratègia pedagògica de salut

  • Autores: Elisabet Esteva, Anna Loste, Caroline Mowatt
  • Localización: Pedagogia i Treball Social, ISSN-e 2013-9063, Vol. 9, Nº. 2, 2020, págs. 77-86
  • Idioma: catalán
  • Enlaces
  • Resumen
    • En aquest article les autores ens presenten l’enfocament dels determinants socials de la salut, juntament amb la mirada salutogènica i el treball de les habilitats per a la vida per a entendre millor el recorregut vital i emocional dels joves en contextos de migració, fugint de visions estereotipades i paternalistes. Les autores consideren clau que s’ofereixin espais als infants i joves per desenvolupar les seves habilitats per a la vida, que són aquelles competències necessàries per assolir un comportament adaptatiu que els permeti afrontar efectivament les demandes i els desafiaments de la vida diària. Argumenten també que una recerca recent duta a terme amb infants i joves migrats sense referents adults a Irlanda, constatava que la idea de continuïtat i de donar un sentit a les seves vides els ajudava, en la majoria dels casos, en els seus processos identitaris personals i els ajudava a augmentar la seva resiliència. D’aquí el valor que donen al treball de les 10 habilitats per a la vida i a l’enfortiment del Sentit de Coherència. Finalment les autores presenten de quina manera treballen aquestes habilitats, posant com a exemple el programa “Sigues tu, eines i actius per a la salut” de Dipsalut.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno