Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Estratègies, plataformes i dispositius que afavoreixin la participació dels joves

  • Autores: Ingrid Pujol Rovira
  • Localización: Pedagogia i Treball Social, ISSN-e 2013-9063, Vol. 9, Nº. 2, 2020, págs. 55-62
  • Idioma: catalán
  • Enlaces
  • Resumen
    • La participació és un dret, però no tothom es troba en les mateixes condicions per a poder exercir-lo. És aleshores quan cal que sapiguem treballar per a fomentar la participació i capacitem les persones a que puguin decidir sobre allò que passa al seu voltant, actuïn en funció de les seves necessitats, puguin intervenir en el seu entorn i aprenguin a responsabilitzar-se i organitzar-se en comunitat. A partir de la seva experiència com a dinamitzadora del Kasal de Joves Roquetes, situat al districte de Nou Barris (Barcelona) l’autora reflexiona sobre la participació dels joves i sobre el treballar amb joves a través de la participació, com una oportunitat aprendre a conviure amb la diversitat i fer front a les desigualtats. A banda de posar en valor el coneixement del territori a l’hora d’impulsar qualsevol projecte de participació, l’autora destaca les 5 qüestions a tenir presents perquè el procés de participació tingui sentit i arribi a bon port: el què, el qui, l’on, el quan, el com i el per què de la participació. Finalment fa referència a dues experiències d’interès i a alguns recursos a tenir en compte


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno