Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de Zoom, Reise zum Grund des Bildes, vom Kleinen ins Kleinste

Philipp Stadelmaier

  • català

    Els quadres i escultures d’Antoni Tàpies són violents, closos i hermètics, però també coberts amb una capa fina de xifres, signes i, en tal sentit, els encobreixen un fons invisible mentre que comencen a distribuir claus per a penetrar-los. De tal manera, Tàpies insinua al mateix temps una visió i una lectura. Però entre aquestes maneres de veure i de llegir hi ha potser un tercer accés al fons de l’imatge: el tacte. En el nostre assaig oferim una lectura basada en les novel∙les picturals de Max Ernst, en la qüestió de l’escriptura en l’obra de Cy Twombly i en les il∙lustracions de l’autor austríac Erwin Moser. Els resultats poden ajudar a prosseguir millor aquest tacte en l’obra plàstica d’Antoni Tàpies

  • English

    The paintings and sculptures of Antoni Tàpies are violent, closed and hermetic, but also covered by a fine layer of ciphers, signs and scratches. Thus, they hide an invisible ground which they, however, simultaneously begin to provide access to. Tàpies offers a vision and a reading at the same time. However, apart from seeing and reading, there is a third way to penetrate an image: touch. The romans-collage by Max Ernst, the issue of script in the work of Cy Twombly and the illustrations of the Austrian writer Erwin Moser may help us to understand the significance of touch in Tàpies’ plastic art


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus