Martha Ivón Cárdenas Domínguez, Enric Abadal Maestro, Marisa Monsergas
En el marc educatiu actual, les metodologies actives són d’una gran rellevància en l’aprenentatge col·laboratiu en xarxa, fomentant un aprenentatge més dinàmic, eficaç i motivador [1]. En aquest treball s’hi exposen tres projectes dins de l’àmbit Científic Tecnològic Matemàtic (CTM): P1 Dissenyem espais verds, P2 El teu envàs i P3 Inventem una Rube Goldberg, realitzats pels alumnes de 1r, 2n i 3r d’ESO respectivament, de l’Institut Sant Pol de Mar. En aquests projectes s’ha aplicat una metodologia d’aprenentatge col·laboratiu en xarxa que consta d’un doble entorn digital: un més esquemàtic i orientatiu (site1 ) i l’altre més específic, amb subtasques coordinades de forma lògica i seqüencial (classroom2 ). A més, els continguts es presenten integrats, les tasques estan contextualitzades, es treballa de forma competencial i es fa treball cooperatiu tot fomentant l’autonomia de l’alumne i tenint en compte la seva diversitat
© 2001-2025 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados