Anna Casadevall Sala, Alaitz Inchaustegui Llopis
El projecte s’ha realitzat al Saint George’s School, un centre privat situat a Fornells de la Selva (Girona) que té la singularitat d’utilitzar la llengua anglesa com a llengua vehicular al llarg del procés educatiu. L’experiència consisteix en l’elaboració i desenvolupament d’un projecte STEAM dins el marc de la intervenció psico-educativa dirigit als alumnes d’Educació Primària. Es planteja que els alumnes elaborin solucions creatives per donar resposta a dificultats específiques d’aprenentatge. Aquest recurs els nens/es l’elaboren a partir del seu pensament lateral (de Bono, 1993) i de les pròpies experiències d’aprenentatge. Estableixen conscientment una estratègia personal creativa que escriuen, es comprometen a generalitzar a diferents contextos i avaluen. En cas que el recurs sigui efectiu, es publica l’estratègia a una pàgina web per tal de fer-lo extensiu. Es registra el recurs que el nen/a elabora per tal que el resultat no es limiti a un procés de creixement personal sinó que sigui generalitzable. Publicar online, en xarxa, els recursos generats pels mateixos alumnes dona una dimensió al projecte amb connotacions d’aprenentatge-servei i es treballen competències emprenedores.
© 2001-2025 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados