Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


La didàctica de les minories: Una proposta per a la incorporació del passat jueu de Mallorca i la qüestió xueta a les aules

    1. [1] Universitat de les Illes Balears

      Universitat de les Illes Balears

      Palma de Mallorca, España

  • Localización: Mayurqa: revista del Departament de Ciències Històriques i Teoria de les Arts, ISSN-e 2386-7124, ISSN 0301-8296, Nº 1, 2019, págs. 59-71
  • Idioma: catalán
  • Títulos paralelos:
    • The teaching approach to minorities: A proposal for the treatment of the jewish past of Majorca and the “xueta” topic at classroom
  • Enlaces
  • Resumen
    • català

      Poques vegades les minories tenen cabuda als temaris impartits a les aules. El currículum marca uns continguts en els quals predominen els grans temes i personatges, cosa que no reflecteix la realitat de la quotidianitat històrica. A Mallorca, un dels components que ha influït constantment en l’esdevenir històric és el desenvolupament d’un grup al marge, la comunitat xueta. És per això que en aquest article pretenem conscienciar d’aquesta necessitat. Introduirem la nostra proposta, analitzarem projectes didàctics similars i contarem la nostra experiència explicant el tema jueu, convers i xueta a l’escola Es Liceu.

    • English

      Minorities are seldom included on school syllabi. Education legislation sets content with an overwhelming presence of major historical topics and leading figures, thus failing to reflect everyday historical reality. In Majorca, the evolution of a particular marginalised group has had an on-going impact on historical events:

      the ‘Xueta’ community. This article aims at raising awareness of the need to include minorities by introducing our proposal, analysing similar didactic projects and recounting our experience in teaching Jewish, convert and Xueta history at the Es Liceu school.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno