Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Trajectòries lingüístiques dels progenitors japonesos de les famílies transnacionals multilingües a Catalunya

  • Autores: Makiko Fukuda
  • Localización: Treballs de sociolingüística catalana, ISSN-e 2013-9136, Núm. 30, 2020, págs. 57-74
  • Idioma: catalán
  • Títulos paralelos:
    • Language trajectories of Japanese parents of transnational multilingual families in Catalonia
  • Enlaces
  • Resumen
    • català

      Aquest article presenta els resultats preliminars d’un projecte en curs sobre la política lingüís-tica de les famílies transnacionals multilingües d’origen japonès instal·lades a Catalunya. A partir de les dades obtingudes mitjançant els qüestionaris i les entrevistes semidirigides, l’es-tudi explora les trajectòries lingüístiques dels progenitors japonesos i intenta identificar les ideologies subjacents a la seva pràctica lingüística i a l’aprenentatge lingüístic, que formen la base de les gestions lingüístiques familiars. L’anàlisi de les dades demostra que l’aprenentatge i l’ús de la llengua en la comunicació amb la parella es basen en la visió dicotòmica del castellà com a llengua rellevant per a tothom i del català com a llengua secundària. Tot i així, els pro-genitors japonesos tenen una visió ambivalent respecte al català, en la qual influeixen factors com les experiències viscudes per cada progenitor, l’actitud de la parella envers el català o l’escolarització dels fills.

    • English

      This article presents some preliminary results of an ongoing project on the transmission of Japanese in Japanese-heritage transnational multilingual families in Catalonia. The study ex-plores the language trajectories of the participants and attempts to identify the ideologies un-derlying their language learning and practice based on data obtained through the completion of a questionnaire and the conduction of semi-structured interviews with Japanese parents. The data analysis confirmed that the participants’ language acquisition and use with their spouse was based on a dichotomous view of Spanish as a relevant language for everyone and Catalan as a secondary language. However, participants held ambivalent views regarding Catalan that depended on factors such as each parent’s lived experience, the spouse’s attitude to-wards Catalan and their children’s schooling.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno