Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Como una familia ensin álbum de fotografíes. Una mirada a un cine nacional asturianu posible

  • Autores: Ramón Lluís Bande
  • Localización: Lletres asturianes: Boletín Oficial de l'Academia de la Llingua Asturiana, ISSN-e 2174-9612, ISSN 0212-0534, Nº. 123, 2020, págs. 197-213
  • Idioma: asturiano
  • Títulos paralelos:
    • Like a family without a photo album. A look at a possible Asturian national cinema
  • Enlaces
  • Resumen
    • asturianu

      L’oxetivu d’esti testu ye presentar un averamientu más o menos cronolóxicu al Nuevu Cine Asturianu, dende’l so orixe col arranque del sieglu hasta l’actualidá, al traviés de los sos títulos (y cineastes) más representativos, col aquel d’intentar definir les sos característiques principales, tanto formales como temátiques.

      Col arranque’l mileniu nuevu, el críticu cinematográficu José Havel publicaba un borrador de manifiestu fundacional de lo que podría ser el «Nuevu Cine Asturianu» que reivindicaba la posibilidá d’un cine «específicamente asturianu», esto ye: el desarrollu d’una mirada cinematográfica que fuera capaz de xenerar una «visión en verdá autóctona de la realidá, afirmando y significando la nuestra identidá sociocultural». El críticu carbayón pidía pola «fisonomización cinematográfica de la identidá asturiana, pola configuración d’una personalidá fílmica intresferible atenta a frañir tópicos, señalar problemes y formular dramáticamente los conflictos d’Asturies». ¿Qué pasó venti años dempués con esi cine asturianu que s’apuntaba como posible n’aquel manifiestu improbable? A esta entruga quier dase rempuesta nes páxines que vienen darréu. Pa conseguilo voi intentar contestar munches otres preguntes: ¿podemos falar anguaño d’esi Nuevu Cine Asturianu? ¿Dende cuándo? ¿Qué característiques lu definen? ¿Qué papel xuega la llingua asturiana nel so desarrollu? ¿Cómo inflúi la hexemonía de la imaxe dixital nel cine nuestru? ¿Por qué los diferentes llinguaxes de la non ficción cinematográfica –ente lo narrativo, lo observacional, lo etnográfico, lo ensayístico, lo autobiográfico o lo esperimental– tan amosándose nos últimos tiempos como los únicos posibles pa esti cine? ¿Qué cineastes lu representen? ¿Qué películes destaquen? Énte la importancia que sigue teniendo’l cine nos procesos de construcción de la memoria colectiva y de la identidá –siendo memoria y identidá dos conceptos indisolubles si de lo que queremos falar ye de la construcción simbólica d’una nación– la rempuesta a toes eses cuestiones asitia’l tema nun espaciu central pal presente y el futuru del país.

    • English

      The aim of this essay is to present a more or less chronological approach to the «New Asturian Cinema», from its origin at the beginning of the century to the present day, through its most representative titles (and filmmakers), with the objective of trying to define its main features, both formal and thematic.

      With the beginning of the new millennium, the film critic José Havel published a draft of a founding manifesto of what could be the «New Asturian Cinema» that claimed the possibility of a «specifically Asturian» cinema, that is: the development of a cinematographic perspective that he was capable of generating a «truly indigenous vision of reality, affirming and signifying our sociocultural identity». The critic from Oviedo called for the «cinematographic appearance of the Asturian identity, due to the configuration of an untransferable filmic personality intent on breaking topics, pointing out problems and dramatically formulating the conflicts in Asturies». What has happened twenty years later with that Asturian cinema that was targeted as possible in that improbable manifesto? You want to answer this question on the following pages. To achieve this I am going to try to answer many other questions: Can we currently talk about this «New Asturian Cinema»? Since when? What characteristics define it? What role does the Asturian language play in its development? How does the hegemony of the digital image influence our cinema? Why are the different languages of cinematographic non-fiction –among the narrative, the observational, the ethnographic, the essayistic, the autobiographical or the experimental– in recent times showing themselves as the only possible languages for this cinema? Which filmmakers represent you? What movies stand out? Given the importance that cinema continues to have in the processes of construction of collective memory and identity - memory and identity being two indissoluble concepts if what we want to talk about is the symbolic construction of a nation - the answer to all these questions places the subject in a central space for the present and the future of the country.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno