Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Els tres complexos de la Filologia Clàssica

    1. [1] Universitat de les Illes Balears

      Universitat de les Illes Balears

      Palma de Mallorca, España

  • Localización: Anuari de Filologia. Antiqva et Mediaevalia, ISSN-e 2014-1386, Nº. 10, 2, 2020 (Ejemplar dedicado a: Noves tendències en els estudis clàssics), págs. 139-148
  • Idioma: catalán
  • Enlaces
  • Resumen
    • L’article suposa una breu dissertació sobre la interrelació entre el ‘com’ i el ‘què’ en l’ensenyament de les llengües clàssiques, així com sobre algunes confusions que de vegades es donen entre l’un i l’altre. Partint de l’exposició –volgudament provocativa– d’alguns dels factors que en condicionen l’ensenyament avui dia (allò que anomenem ‘els tres complexos de la Filologia Clàssica’), es planteja una reflexió al voltant de la finalitat de la nostra tasca docent, amb una reivindicació del mètode anomenat ‘tradicional’ en l’ensenyament de les llengües clàssiques. Finalment, es fa una reivindicació, també, del llatí i el grec com a factors estimuladors d’algunes competències que són absolutament necessàries i ‘útils’ per a l’alumnat del segle XXI.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno