Un dels debats que sovint oblidem és el de la intencionalitat educativa, el de les finalitats de l’educació. Des del nostre punt de vista, l'educació per la justícia global i ambiental i la transformació social han de ser un eix que travessi tots els aspectes del currículum, també el de les matèries STEM. Una de les mirades més interessants per fer-ho en l'actualitat és la que fa l'ecofeminisme per la manera com imbrica l'ecologisme social amb el feminisme. A la segona sessió de la primera escola d'estiu que organitzà el grup de treball EduglobalSTEM vam gaudir amb les reflexions de la Yayo Herrero. Aquest article descriu les reflexions i experiències fruit d'aquella jornada.
One of the debates usually forgotten in education is that of the intentionality, that it, the aims of education. From our point of view, the aim of education for global and environmental justice, and for social transformation, must be central to the whole curriculum, including the STEM subjects. One of the most interesting current views to do so is provided by the ecofeminism approach, which entangles social ecologism and feminism. At the second session of the first summer school that the teachers’ group EduglobalSTEM organized, we enjoyed the reflections shared by Yayo Herrero. This article describes these reflexions and experiences resulting from that event.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados