El principal propòsit d’aquest article és presentar els resultats obtinguts en aquest treball d’investigació, el qual sosté com a hipòtesi que el gènere i l’edat de l’educador social influeixen en la intervenció amb adolescents. Per fer-ho s’ha estudiat alguns dels factors que caracteritzen aquesta intervenció i quins d’aquests tenen algun tipus de relació amb el gènere i l’edat de l’educador i dels adolescents. S’ha utilitzat un mètode qualitatiu que es serveix de la entrevista i de grups de discussió com a instruments per tal de comprendre i analitzar la realitat des de la perspectiva de l’educador social i de l’adolescent. Partint d’aquesta hipòtesi, també s’han estudiat quines estratègies es poden desenvolupar en les intervencions per tal de neutralitzar les possibles limitacions que aquesta influència pugui generar. Aquesta recerca ha determinat que tant el gènere com l’edat de l’educador social influencien la intervenció amb adolescents, però sense esdevenir determinants, ja que aquesta influència depèn també d’altres factors que es presenten en aquest treball
El principal propósito de este artículo es presentar los resultados obtenidos en este trabajo de investigación, el cual sostiene como hipótesis que el género y la edad del educador social influyen en la intervención con adolescentes. Para hacerlo se ha estudiado algunos de estos factores que caracterizan dicha intervención y cuáles de estos tienen algún tipo de relación con el género y la edad del educador y de los adolescentes. Se ha utilizado un método cualitativo que se sirve de la entrevista y de grupos de discusión como instrumentos para comprender y analizar la realidad desde la perspectiva del educador social y del adolescente. Partiendo de esta hipótesis también se han estudiado qué estrategias se pueden desarrollar en las intervenciones para neutralizar las posibles limitaciones que esta influencia pueda generar. Este estudio ha determinado que tanto el género como la edad del educador social influyen en la intervención con adolescentes pero sin ser determinantes, puesto que esta influencia depende también de otros factores que se plasman en este trabajo.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados