El material de tradició oral és una extraordinària font de riquesa cultural i de coneixement dels pobles. No debades, un dels continguts generals de l’educació primària en la LOE és justament “Conéixer i valorar el patrimoni cultural de la Comunitat Valenciana, dins del context històric, social i lingüístic propi”. Així doncs, el currículum incideix en el potencial educatiu de l’ús, la valoració i el coneixement dels textos que reflecteixen la nostra tradició cultural tant des del punt de vista literari i cultural com des d’altres àrees, com ara l’aprenentatge i la recreació de la llengua pròpia com a ens dinàmic.
D’altra banda, no sols ens comuniquem mitjançant el llenguatge verbal, sinó que també expressem sensacions, emocions, sentiments i pensaments mitjançant altres tipus de llenguatges com ara el gestual, el corporal i fins i tot aquell que fa servir un objecte com una prolongació del propi cos (una màscara, un titella, un objecte d’ús quotidià...). Aquests llenguatges són multifacètics, i es complementen entre si, de tal manera que el treball amb els titelles pot servir de manera privilegiada per al seu desenvolupament, i, sobretot, per al conreu de la competència literària en el doble vessant receptiu i productiu. En aquesta direcció s’inserta la següent proposta de treball amb el Tombatossals per al segon cicle d’educació primària fent servir els titelles com a recurs motivador
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados