Miguel Angel Jiménez, Francisco Javier Ruiz del Olmo
Los conservatorios superiores de música son un caso muy particular dentro del sistema de enseñanza en España. Este trabajo realiza un análisis sistemático, a partir de un estudio de caso, de los titulados en guitarra del Real Conservatorio Superior de Música “Victoria Eugenia” de Granada, España, de su situación en la incorporación real al mundo laboral de los egresados del centro. Entre las conclusiones se aporta información precisa sobre las salidas profesionales que están encontrando en la especialidad, y se comparan las características de los egresados de conservatorio con sus pares universitarios, al tiempo que pone de manifiesto la necesidad urgente de orientación laboral tanto de profesores como de estudiantes de la especialidad.
Music college is a peculiar case in the Spanish educational system. Due to its administrative situation and relatively short research tradition, little is known about the nature and conditions of the integration of conservatory qualifications into the job market.This paper is based on a case study of the qualifications of Guitar from the music college in Granada, Spain, to systematically analyze the situation and conditions of the incorporation of its graduates into the work market. By demonstrating details of the job opportunities of this specialty and comparing the characteristics between conservatory and university graduates, it concludes with an urgent calling for the orientation of both teachers and students of this specialty towards the world of work.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados