Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de Guiem la història?: Elaboració cooperativa d’una guia docent per a l’assignatura d’Història de l’Educació Contemporània

Miquel Ortells Roca, Manuel Martí Puig, Andrea Francisco Amat, Joan Andrés Traver Martí, Francisco Marco Viciano

  • English

    In the last three academic years, the subject of Contemporary History of Education (Teacher Degree in Education) has suffered the introduction of many novel methodological aspects. These have been mainly directed towards the requirement of an active work in research groups which have focused on content research and presentation of results. Meanwhile, three new teachers coming from different work areas have joined to the team. The inescapable need of coordination, the interest of the teaching team in deepening on cooperative methodology, in addition to its interest in its cohesion to provide a successful learning has required the development of a “Course Guide”. The guide’s basic function is to clarify to students what is expected of them but we also have discovered that the construction of the teaching team covers another wide range of values. The article describes the preparation of the guide and predicted and concomitant results.

  • català

    En els darrers tres cursos, l’assignatura d’Història de l’Educació Contemporània (Titulació de Mestre) ha sofert la introducció de nombroses novetats de caire metodològic. Aquestes han estat enfocades, majoritàriament, a l’exigència de treballar activament en grups d’investigació i centrar-se en aspectes de recerca de contingut i de presentació dels resultats. Paral·lelament, s’han incorporat a l’equip docent tres professors nous provinents d’àrees de treball diverses. La indefugible necessitat de coordinació, l’aprofundiment en la metodologia cooperativa i l’interès per cohesionar l’equip docent per tal d’oferir eficàcia, ha exigit l’elaboració d’una “Guia de l’assignatura”. La funció bàsica de la guia és la de clarificar a l’estudiantat allò que s’espera d’ell; però, a més, descobrim que la construcció de l’equip docent té altres valors d’ample abast. L’article descriu el procés d’elaboració de la guia i els resultats, tant els previstos com els concomitants.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus