Barcelona, España
El present article procura descriure l’estat de la qüestió actualitzat referit a l’estatus de la música en l’aparell teòric cinematogràfic i audiovisual. És a dir, procurem indagar en l’espai que la teoria ha atorgat a la música en el seu aparell teòric des d’un punt de vista sincrònic. Es fa una prospecció de l’estat general de la disciplina, es descriuen els dos paradigmes de la relació imatge-música detectats a la bibliografia i també es referencien algunes de les paradoxes teòriques que sorgeixen en la relació imatge-música. Finalment, es proposa una definició original de l’estatus de la música en l’audiovisual que concretem en un model de tres estatus de la música en relació a la imatge: l’estructural-ontològic, el narratiu-funcional i el poètic-autònom.
This article aims to describe the state of the art regarding the status of music in cinematographic and audiovisual theory. We investigate the space that theory has given to music in its theoretical apparatus from a synchronous point of view. A survey of the general state of the discipline is made, describing the two paradigms of the image-music relationship detected in the bibliography and also referring to some of the theoretical paradoxes that arise in the image-music link. Finally, we proposean original definition of the status of music in the audiovisual that we concretise in a threestatus model of music in relation to image: structural-ontological, narrative-functional and poeticautonomous.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados