Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Moda y Línea, una revista mallorquina del sector del calçat 1944-1963

  • Autores: Miquel Pieras Villalonga
  • Localización: XIX Jornades d'Estudis Locals d'Inca / coord. por Magdalena Sastre Morro, Maria Magdalena Payeras Capellà, Gabriel Pieras Salom, Santiago Cortés Forteza, Miquel Pieras Villalonga, Llorenç Gelabert Gual, Joan Josep Estrany Bertos, Sandra Adriana Rebassa Gelabert, Guillem Alexandre Reus Planells, 2019, págs. 247-260
  • Idioma: catalán
  • Enlaces
  • Resumen
    • català

      La investigació històrica del sector del calçat a les Illes Balears sovint s’ha centrat en l’anàlisi d’aspectes referits als sistemes de producció, a la comercialització i distribució dels productes, a les condicions de feina dels treballadors, al treball femení o a casos concrets d’empreses o empresaris singulars. Encara és un camp poc tractat el de l’evolució històrica de la moda en l’àmbit del calçat, tot i que és un aspecte fonamental del sector. De fet, fabricar un calçat adequat a les modes i dissenys canviants durant el segle XX va ser un factor clau per al seu èxit. L’estudi de la revista Moda y Línea es presenta com una primera anàlisi d’aquesta per a l’estudi de la moda en el sector del calçat durant el segle XX. Aquesta publicació va ser capdavantera a Mallorca i també a l’àmbit estatal durant la dècada dels anys 40, 50 i 60 del segle XX en l’àmbit del calçat.

    • English

      The historical research of the footwear sector in the Balearic Islands has often focused on the analysis of aspects related to production systems, marketing and distribution of products, working conditions of workers, women's work or cases concrete companies or entrepreneurs. The historical evolution of fashion in the footwear sector is a little studied aspect. But design is a fundamental part of the industry. In fact, making footwear suited to fashions and changing designs was a key factor for the success of the sector during the twentieth century in Mallorca.The study of "Fashion and Line" is presented as a first analysis of this magazine for the study of fashion in the footwear sector during the twentieth century. This publication was a pioneer in Mallorca and also in Spain during the decade of the 40s, 50s and 60s of the 20th century in the footwear sector.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno