Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Durangoko ikastetxeen ikusmoldea jolastokiaren eta jolas-orduaren inguruan

    1. [1] Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatea

      Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatea

      Leioa, España

  • Localización: XXVI Jornadas de Investigación en Psicodidáctica / coord. por Rakel Gamito Gómez, Judit Martínez Abajo, María Teresa Vizcarra Morales, 2020, ISBN 978-84-1319-137-9, págs. 47-64
  • Idioma: euskera
  • Títulos paralelos:
    • Durango schools’ point of view about playgrounds and play-time
  • Enlaces
  • Resumen
    • euskara

      Lan honek ezagutzera eman nahi du zein den Durangoko ikastetxeen hezkidetzaren ikuspegia jolasorduetan. Ikastetxeek jolas-orduaren inguruan duten jarrera-hartzea ikusteko, sakoneko elkarrizketak egin zitzaizkien Durangoko bost zentrotako LHko koordinatzaile pedagogikoei. Bildutako informazioa eduki analisiaren bitartez aztertu da; horretarako, sistema kategorial bat eratu da Nvivo 11 Plus softwarearen bitartez. Emaitzek adierazi dute jolas-orduan irakasleek duten eginkizuna behaketa eta zaintza lanetara mugatzen dela. Era berean, zenbait ikastetxetan ideia kontraesankorrak aurkitu dira berdintasunaren inguruko diskurtsoa eratzerakoan. Bestalde, ikusi da ikastetxeek elkarbizitza hobetzeko esku-hartzeak egiten dituztela eta albo batera uzten dutela berdintasunaren ikuspegia. Gainera, hezkidetzaren ikuspegitik espazioaren birmoldaketa aurrera eraman duen ikastetxeak onurak lortu ditu hezkidetzaren ikuspuntutik. Horrenbestez, nahiz eta ikastetxeek hezkidetzaren inguruan sentsibilitatea agertu duten, oraindik ere lan handia dute aurretik jolas-orduan berdintasuna lortzeko.

    • English

      The main aim of this project is to show the approach of the schools in Durango regarding coeducation during playtime. In order to find out about the schools’ attitude towards playtime, in-depth interviews were carried out with the pedagogical coordinators from five centres in Durango. Content analysis was performed using a categorical system created with the software Nvivo 11 Plus. As the results reveal, the teachers’ role during playtime is limited to taking care and keeping an eye. Moreover, in some of the schools contradictory concepts have been found in relation with the build-up of the gender equality speech. It has also been noted that the gender perspective is pushed into the background, as educational interventions during playtime are only focused on communal living. Finally, the restructuring of the playground space has been proven to be a push factor in coeducation. Thus, even if in most educational centres coeducation is considered basic, it is necessary to keep fighting against inequality during playtime.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno