Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Metamorfosi i divinització a l'"Ariadne aux Naxos" d'Hugo von Hofmannsthal i Richard Strauss

    1. [1] Universitat de Barcelona

      Universitat de Barcelona

      Barcelona, España

  • Localización: Anuari de Filologia. Antiqva et Mediaevalia, ISSN-e 2014-1386, Nº. 9, 2, 2019 (Ejemplar dedicado a: Volum monogràfic: La Tradició Clàssica I (Estudis en homenatge al professor Pau Gilabert)), págs. 143-152
  • Idioma: catalán
  • Enlaces
  • Resumen
    • Aquest article examina com un cas de «mythopoiesis» l’ús creatiu del mite de l’abandonament d’Ariadna a Naxos i de la seva unió posterior amb el déu Dionís-Bacchus a l’òpera Ariadne auf Naxos de Hugo von Hofmannsthal i Richard Strauss. Amb la introducció del personatge de Circe com a pretendent amorosa prèvia del jove déu, Hofmannsthal converteix el «deus ex machina» de la faula original en el subjecte d’un procés mutu d’enamorament amb Ariadne presentat com una «allomatische Verwandlung», una metamorfosi recíproca.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno