Cordoba, España
Currently, the Primary Education schools are in a process of humanization, due to the diversity of students who accessed by various sociocultural disadvantages existing in our society. Values such as respect, participation and coexistence are promoted in these classrooms to achieve the inclusion of all students without discrimination. The aim of this paper is the design of training and didactic sequences, starting from the definition of the problem situation, to the phase transfer and application of the know ledge acquired in the classroom, using interdisciplinarity of two are as studied by the students of Degree in Primary Education of the Center "Sagrado Corazón", attached to the University of Córdoba, in order to achieve methodological strategies to address the values education in Primary schools.
Actualmente, los centros educativos de Educación Primaria se encuentran en un proceso de humanización, debido a la diversidad de alumnado que accede por diversas desventajas socioculturales existentes en nuestra sociedad. En sus aulas se promueven valores como el respeto, la participación y la convivencia para la inclusión de todo el alumnado, sin discriminaciones. El presente trabajo tiene como método el diseño de secuencias formativas y didácticas, partiendo desde la delimitación del problema contextualizado, hasta la fase de transferencia y aplicación de los aprendizajes realizados en el aula, haciendo uso de la interdisciplinariedad de dos áreas cursadas por el alumnado del Título de Grado de Educación Primaria del Centro de Magisterio “Sagrado Corazón”, adscrito a la Universidad de Córdoba, con el fin de conseguir estrategias metodológicas para abordar la Educación en Valores del currículum de Educación Primaria según la Ley.
© 2001-2025 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados