In The Jade Peony (1995) Wayson Choy captured vividly the lives of three children growing up in Vancouver’s Chinatown during the 1930s and 1940s when the Depression and the Second World War constituted the social backdrop. In the article, I argue that the Chinatown residents exemplify the type of vulnerability defined by Judith Butler as "up-againstness" and especailly the children in the novel suffer from a greater vulnerability as they are caught up in the crossfire of both sides. Growing up in two conflicting cultures and restricted to the liminal cultural and physical space, the children are disorientated and confused as if stranded in no man’s land. More importantly, in their serious struggles, the children show great resilience and devise their own strategies, such as forming alliance with others, to survive and gain more space in spite of the many restraints imposed on them
En The Jade Peony (1995) Wayson Choy captura vívidamente las vidas de tres niños que crecen en el Chinatown de Vancouver durante las décadas de 1930 y 1940, con la Gran Depresión y la Segunda Guerra Mundial como telón de fondo social. En el artículo, argumento que los residentes en Chinatown ejemplifican el tipo de vulnerabilidad definida por Judith Butler como "up-againstness (2) y especialmente, que los niños en la novela sufren una gran vulnerabilidad al estar atra- pados en medio del fuego cruzado mantenido por ambos sectores. Ya que crecen en dos culturas en conflicto y restringidas al espacio liminal cultural y físico, los niños están desorientadosy confundidos como si hubieran sido abandonados en tierra de nadie. Sobre todo, en sus serias luchas,los niños muestran una gran resiliencia y trazan sus propias estrategias, como formar alianzas con otros, para sobrevivir y ganar más espacio a pesar de las muchas restricciones que se les impone.
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