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Resumen de “The best tradition of womanhood”: Negotiating and Reading Identities in Emma Donoghue’s Landing

Kaarina Mikalson

  • English

    This article reads Emma Donoghue's 2007 novel Landing as an intersectional romance. The novel's conflict emerges not only from the distance between the two lovers, the Irish flight attendant Síle and the Canadian curator Jude, but from several intersecting differences: gender identity, class, race, age, sexual orientation, and nationality. Specifically, this article lays out how Síle’s nationality and sexuality are compromised through invisibility, and unpacks how her race and gender contribute to this invisibility. While Jude is recognizably queer and Canadian, as a femme of colour Síle’s identity requires more explanation and affirmation. Through Landing, Emma Donoghue examines how Síle can find happiness without compromising her identity as an Irish racialized femme

  • English

    Este artículo analiza la novela de Emma Donoghue LANDING ( 2007) como romance interseccional.El conflicto argumental tiene su origen no sólo en la distancia entre las dos amantes, la azafata irlandesa Sile y la gestora cultural canadiense Jude, sino en varias diferencias que se solapan: la identidad de género, clase, raza, edad, orientación sexual y nacionalidad. En concreto, este artículo analiza cómo la nacionalidad y la sexualidad de Sile son puestas en peligro por su invisibilidad, y explica cómo su raza y su género contribuyen a la misma. Mientras que Jude aparenta ser queer y canadiense; como mujer de color la identidad de Sile exige más explicación y afirmación. A través de la novela, Donoguhue articula cómo Sile puede encontrar la felicidad sin poner en peligro su identidad como mujer irlandesa racializada


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