Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de La pràctica musical a l’ESO. El cas de cinc escoles concertades de Barcelona

Marc Miralles Garre

  • català

    La música resideix en tot ésser humà de la mateixa manera com ho fa el llenguatge. Són els gens i les condicions ambientals les que influeixen en aquesta capacitat. En la nostra societat, l’ensenyament artístic està regulat en les escoles segons el currículum i les competències bàsiques del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya. L’objectiu plantejat encara el com es duu a terme la pràctica instrumental en la matèria de música a l’ESO i contrasta aquesta pràctica amb la llei d’educació. En la metodologia es van triar cinc escoles com a mostra i representació de Barcelona, i es van dur a terme entrevistes amb el professorat a càrrec de l’assignatura. Com a resultat, es compara la realitat a les aules amb el que dicta la llei. S’evidencien diverses discrepàncies en la formació del professorat, en els recursos materials necessaris com ara instruments musicals i altres suports, en el tractament metodològic dels objectius i continguts, en les oportunitats que genera aquesta art i en la importància cultural que se li dona en el nostre país.

  • English

    Music belongs to the human condition just as language does, and genetics and environmental conditions influence these capacities. In Catalan society, artistic education is regulated in schools according to the curriculum and the basic competences set out by the Education Department of the Government of Catalonia. The aim of our project is to focus on how instrumental practice is carried out in the subject of music in compulsory secondary school, contrasting this practice with the guidelines set out in the education law. Five schools were chosen as a representative sample for Barcelona, and interviews were carried out with the teaching staff in charge of the subject. This research shows that both classroom methods and routines follow what the law dictates. It should also be mentioned that several discrepancies were found in teacher training, in the necessary material resources (such as musical instruments and other supports), in the methodological treatment of objectives and contents, in the opportunities generated by this art, and in the cultural importance given to it in our country.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus