Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de Introducció a l’orientació educativa de les Illes Balears i els seus reptes

David Sánchez Llull

  • català

    Presentam una introducció a l’orientació educativa de l’escola pública de les Illes Balears. Actualment, a les Illes Balears s’està produint un gran canvi educatiu pel que fa al model actual d’orientació educativa i s’ha introduït una nova figura als centres educatius d’infantil i primària: els orientadors de centre (OC). A partir d’aquí, analitzarem els diferents tipus d’orientadors que actualment existeixen a les Illes Balears (orientadors de centre, OC; orientadors educatius, OE, i Programes d’intervenció psicopedagògica i orientació educativa, PIPOE), i ens introduirem en els diferents àmbits d’actuació dels orientadors, com ara l’equip d’atenció primerenca (EAP), equip d’alteració del comportament (EAC), equip d’orientació educativa i psicopedagògica (EOEP) i el departament d’orientació (DO) a secundària. També determinarem els diferents tipus d’alumnat que atenen:

    alumnes amb necessitats específiques de suport educatiu (NESE) i alumnat amb necessitats educatives especials (NEE), per acabar amb les adaptacions curriculars que poden desenvolupar: adaptació curricular significativa (ACS), adaptació curricular no significativa (ACNS) i adaptació curricular d’accés (ACA), i les problemàtiques que actualment afecten els orientadors.

  • English

    This paper gives an introduction to the educational counselling in the State-run schools of the Balearic Islands. A major educational change is now underway with respect to the current model of educational counselling in our area. It involves the introduction of a new figure in the nursery schools and primary schools: the School Counsellor (OC, from the Catalan, as all the acronyms in this abstract). We analyse the different types of counsellors that currently exist in the Balearic Islands and we explore the various fields of action of these counsellors: Early Care Team (EAP), Behaviour Disturbance Team (EAC), Educational and Psychopedagogical Counselling Team (EOEP), and Counselling Department (DO) in secondary school.

    We also discuss the various types of students receiving their support: NESE (Specific Educational Support Needs) students and NEE (Special Educational Needs) students. This paper then discusses the curricular adaptations that can be developed: Significant Curricular Adaptation (ACS), Non-Significant Curricular Adaptation (ACNS) and Curricular Access Adaptation (ACA). Lastly, we comment on the problems that are currently affecting counsellors.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus