Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Recerca en ciència a l’escola: una reflexió sobre la recerca científica a l’Escola Sant Gervasi

  • Autores: Daniel Selva Butjosa
  • Localización: Revista catalana de pedagogia, ISSN 1695-5641, Nº. 15, 2019, págs. 161-173
  • Idioma: catalán
  • Títulos paralelos:
    • Science research at school: a reflection on scientific research at the Sant Gervasi School
  • Enlaces
  • Resumen
    • català

      Tot i els moviments d’innovació educativa que s’estan activant al nostre país, sobretot en l’ensenyament secundari, tenim una gran disposició a entendre l’aprenentatge de les ciències com una seqüència de continguts conceptuals que cal destriar i transmetre als alumnes i, en tot cas, si hi ha possibilitat, fer algunes pràctiques de laboratori, força dirigides per fer-les paleses.

      Només quan rebem un «bany de realitat», en què es constata que poc que han après els nostres alumnes sobre el que hem explicat, és aleshores que ens envaeix l’impuls d’innovar, de modificar les metodologies a l’aula i de fer canvis.

      L’article presenta dos projectes per desenvolupar la recerca científica: el projecte SGLAB, a primària i ESO, i el projecte Science Research, a batxillerat. Tots dos responen a un projecte global de l’Escola Sant Gervasi per fomentar la recerca científica entre els nostres alumnes.

      Es descriuen els objectius d’ambdós projectes, exemples concrets del desplegament metodològic, es fa èmfasi en fer comprendre el mètode científic, les vies de comunicació dels resultats, la implicació de la comunitat educativa i de l’entorn i les competències que es desenvolupen en els alumnes. També s’afavoreix el debat sobre l’ètica de la ciència.

    • English

      Despite the educational innovation movements that are currently being activated in Catalonia, we still show a strong tendency to look at the learning of science, above all in secondary school, as a sequence of conceptual contents that should be distinguished and conveyed to students, while offering, if possible, some tightly controlled laboratory sessions to make such contents clear. We only become aware of the need to innovate, to modify classroom methodologies and to make far-reaching changes when we do a reality check and realize how little our students have learned from our teaching.

      This paper presents two projects for the development of scientific research:

      SGLAB in primary and compulsory secondary school, and Science Research in upper secondary school. Both respond to a comprehensive project of the Sant Gervasi School to promote scientific research among its students. We describe here the objectives of both projects along with specific examples of the methodological deployment, emphasizing the need to convey an understanding of the scientific method and of the means of communicating its results, as well as to procure the involvement of the educational community and to promote the skills developed in students. Likewise, the debate on the ethics of science is encouraged as well.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno