Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


El més important no sempre és el més visible i valorat. El cas de la recerca educativa

  • Autores: Juana María Sancho Gil
  • Localización: Revista catalana de pedagogia, ISSN 1695-5641, Nº. 15, 2019, págs. 17-39
  • Idioma: catalán
  • Títulos paralelos:
    • What’s most important is not always what’s most visible and valued. The case of educational research
  • Enlaces
  • Resumen
    • català

      La finalitat d’aquest article és argumentar la importància de la recerca en un àmbit tan fonamental per a les persones i la societat com el de l’educació. Comença plantejant que és pràcticament impossible pensar en el desenvolupament dels coneixements socials, culturals polítics, ètics, científics, tecnològics, econòmics i artístics que configuren les civilitzacions, sense sistemes més o menys elaborats que garanteixen, per una banda, la preservació i la transmissió del coneixement disponible i, per l’altra, que tots i cadascun dels individus trobin el seu lloc per convertir-se en coneixedors. Aquesta darrera necessitat es fa cada dia més urgent en un món en què la imparable proliferació de les tecnologies digitals augmenta tant el volum d’informació com la dificultat de trobar sentit a les informacions rebudes. Continua amb una breu síntesi de la història de la recerca educativa al nostre context i la manca constant de recursos per a aquesta activitat essencial. Tot seguit, presenta algunes recerques que ens han ajudat a afrontar la complexitat dels fenòmens educatius. Finalment, se subratlla la dificultat de garantir que el coneixement generat per la recerca educativa sigui tingut en compte pels responsables de les polítiques educatives, el professorat (incloent-hi els mateixos formadors de docents) per tal de millorar la pràctica educativa.

    • English

      The purpose of this paper is to establish the importance of research in such a fundamental area for people and society as is education. It is virtually impossible to think about the development of the social, cultural, political, ethical, scientific, technological, economic and artistic knowledge that shape civilizations without more or less elaborate systems that guarantee both the preservation and transmission of available knowledge and the opportunity for each and every individual to access it. This last need is becoming increasingly urgent in a world where the unstoppable proliferation of digital technologies increases both the volume of information and the difficulty of finding meaning in the mass of received information. Next we make a brief synthesis of the history of educational research in our context and of the constant lack of resources for this essential activity and then we present some research that has helped to deal with the complexity of educational phenomena. Lastly, the difficulty of ensuring that the knowledge generated by educational research is taken into consideration by the people responsible for educational policies and by teachers (including teacher trainers’) in order to improve educational practice is emphasized.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno